Com guanyar diners amb YouTube?

Obtenir ingressos a YouTube no és una cosa fàcil ni immediata per als usuaris que s'estrenen, però no suposa ni de bon tros un somni inabastable. Tal com ho demostra lexperiència de creadors de contingut de múltiples perfils que han aconseguit monetitzar els canals començant de zero.

De fet, segons dades de la pròpia plataforma tan sols en els últims tres anys porta repartits més de 50.000 milions de dòlars a usuaris i empreses que pugen vídeos al portal.

A més, a l'hora de plantejar-se llançar un canal en espanyol, cal plantejar-se que els creadors de continguts hispanoparlants tenen una amplíssima audiència potencial, en ser un idioma compartit per centenars de milions de persones.

L'existència d'aquest gran target és important perquè facilita que es pugui monetitzar, per les diferents vies que hi ha per fer-ho a la plataforma: anuncis, membres, donacions, patrocinis, venda de productes, etc.

En aquest post explicarem com es pot guanyar diners a YouTube, enfocant-nos en els requisits exigits, les diferents possibilitats existents per generar ingressos i la manera com la plataforma paga als creadors de contingut.

També, respondrem preguntes freqüents sobre el tema, que es plantegen sobretot els que pensen a YouTube com a opció per començar a generar ingressos. Cosa que per més que sigui una aspiració assolible, ja anticipem que no és una via immediata, en trigar a donar els seus fruits pel funcionament de la monetització de la plataforma.

Si el que necessites és diners ràpids et podem ajudar des de AvaFin. I, en qualsevol cas, la informació que us oferirem a continuació us servirà per tenir una perspectiva clara de com podries generar ingressos a mitjà i llarg termini amb YouTube.

És realment possible viure de YouTube? 

Una primera qüestió a respondre seria si resulta viable viure només els ingressos generats amb la plataforma. La resposta és afirmativa, com no pot ser d'una altra manera pensant en molts creadors de continguts que obtenen grans beneficis explotant els seus canals de YouTube.

Però, ara bé, es tractaria d'un sí amb matisos, perquè l'existència de youtubers amb dedicació exclusiva no vol dir que viure'n sigui fàcil d'aconseguir, ni que estigui tampoc a l'abast de qualsevol.

Encara que es compren força paperetes per a l'èxit quan s'és capaç d'aportar un contingut diferencial que trobi el seu públic, es posa molta feina a la edició dels vídeos, es disposa de mitjans tècnics que afavoreixen la qualitat d'imatge i de so, es coneixen bé les regles de monetització de YouTube (sobre les que ens estendrem més endavant), no es cometen infraccions que la plataforma penalitza i el seu famós algorisme tracta bé els vídeos que es van pujant, cosa que no és fàcil de predir pel seu funcionament una mica imprevisible, d'acord amb molts youtubers.

Què cal fer perquè YouTube et pagui? 

La monetització a YouTube depèn del compliment de diverses condicions:

  • Tens una compte Premium i formes part del programa de Socis de YouTube (partners).
  • Comples amb les polítiques de YouTube, que penalitzen el contingut violent, sexualment explícit, d'odi o que pugui ocasionar riscos als usuaris. I fins i tot restringeix el llenguatge malsonant. També, se sancionen les infraccions al copyright, tant de les imatges com de la música que aparegui. Les infraccions que es cometin poden castigar-se des de la desmonetització de vídeos concrets fins i tot amb la suspensió o eliminació total del canal, depenent de la gravetat i freqüència que tinguin.
  • Apliques amb les normes de monetització per poder rebre una part dels ingressos per anuncis (gràfics o de vídeo) que es publiquen en els teus continguts, així com amb una part de les subscripcions dels usuaris que es facin membres del teu canal (no cal confondre membres amb subscripció, com detallarem una mica més endavant).
  • Configures un compte de Google AdSense per rebre pagaments mensuals per publicitat a YouTube, quan es donin les condicions per fer-ho.

Quan es comencen a guanyar diners a YouTube? 

Ara mateix, hi hauria un primer barem per poder començar a monetitzar parcialment que es va introduir fa dos anys.

Així, amb els canvis aplicats a 2023 es van rebaixar els criteris per accedir a contribucions de membres del canal i algunes funcions de YouTube Shopping (promoció de productes propis o de marques). Per això, s'han de complir les condicions vistes a l'apartat anterior i els següents requisits:

  • Assolir 500 subscriptors.
  • Haver publicat tres vídeos en els darrers 90 dies.
  • Acumular 3.000 hores de reproducció de vídeos en els darrers 12 mesos o 3 milions de visualitzacions de Shorts (clips curts de menys dun minut).

Per accedir a més beneficis com el repartiment d'ingressos publicitaris és necessari:

  • Arribar a 1.000 subscriptors.
  • Tenir 4.000 hores de reproducció en els darrers 12 mesos. O alternativament, 10 milions de visualitzacions a Shorts en els darrers 90 dies.

Un cop es compleixin els requisits tan sols quedaria activar la monetització a YouTube Studio, si bé la plataforma adverteix que els canals dels usuaris que es postulen passen per un procés de revisió per assegurar que el contingut compleix les seves polítiques.

Quants seguidors cal tenir per guanyar diners a YouTube? 

Per començar a obtenir ingressos per publicitat al programa de socis de YouTube s'ha d'assolir un mínim de 1.000 subscriptors, encara que també hi ha condicions a complir amb el contingut publicat: ha d'assolir 4.000 hores de reproduccions als vídeos en un màxim de 12 mesos, o 10 milions de visualitzacions als Shorts en menys de 90 dies.

Per cercar altres formes de guanyar diners si no s'assoleixen aquests barems, es podria aplicar al programa de socis de YouTube amb 500 subscriptors i contingut de menor impacte, que dóna accés a part de les vies d'ingressos del programa convencional:

  • Membres al canal (en percebre part de les contribucions dels usuaris que se'n fan membres).
  • Súper Xat i Súper Thankaixò són les donacions que els espectadors poden efectuar durant les transmissions en directe o en els comentaris dels vídeos, destacant els vostres missatges a canvi d'aquest pagament.
  • Venda de productes propis o promoció de productes de tercers mitjançant el programa d'afiliats de YouTube Shopping.

Si tampoc no es compleixen els requisits del programa de socis de 500 subscriptors en teoria també hi hauria altres possibilitats de monetitzar:

  • Promocionar productes amb enllaços d'afiliat (Amazon Afiliats, Hotmart, etc.).
  • Aconseguir patrocinis directesamb marques per promocionar productes o serveis als teus vídeos.
  • Vendre productes digitals (ebooks, cursos, etc.).
  • Oferir marxandatge relacionat amb el teu canal.
  • Rebre suport econòmic dels seguidors mitjançant plataformes com Patreon, Ko-fi o Buy Me a Coffee.
  • Fer directes a YouTube i percebre donacions a través de plataformes externes com les que acabem d'esmentar.

Però, en realitat, es tracta de opcions més teòriques que reals, sobretot si parlem d'obtenir ingressos significatius i freqüents, per la senzilla raó que aquests estan sempre molt lligats a un nombre alt de seguidors que a més interactuen i valoren el contingut. Cosa que, per exemple, fa més fàcil que els interessi comprar marxandatge del teu canal, siguin més proclius a adquirir productes recomanats per tu o conformin una audiència interessant a l'hora d'atreure patrocinadors al teu canal.

Com et paga YouTube? 

YouTube paga als creadors a través de Google AdSense, que permet configurar diferents mètodes de pagament en funció de làrea geogràfica que es tracti.

Els pagaments es emeten mensualment quan el saldo acumulat supera els 70€ (en el cas de la UE). Si aquest llindar no arriba, la suma s'acumula per al mes següent.

Del saldo acumulat caldria descomptar-ne les retencions fiscals que Google aplica segons li correspongui, mentre que l'usuari ha de declarar i pagar els impostos contemplats depenent del nivell dels seus ingressos.

Quants subscriptors necessito per viure de YouTube? 

El nombre de subscriptors seria més aviat un prerequisit, amb un mínim de 1.000 per poder accedir a totes les opcions de monetització.

El substantiu serà com interactuen amb el teu canal, des del nombre i les hores de reproduccions o visualitzacions del teu contingut si parlem de ingressos publicitaris i accés a patrocinis, fins al proclius que resultin els teus seguidors a contribuir econòmicament com a membres, comprar productes que promocions o fer pagaments de Super Xat i Super Stickers als teus directes.

En definitiva, dependrà del nínxol, la audiència i la estratègia de monetització, així com de la combinació d'ingressos publicitaris, d'afiliats, membres i donacions.

Viure de YouTube a Espanya requereix un volum alt de visualitzacions i orientar-se a un nínxol rendible, ja que els ingressos per publicitat varien àmpliament. Per més que alguns creadors amb milions de subscriptors aconsegueixin xifres elevades, l'experiència que viu la gran majoria és molt diferent.

Segons estudis, només el 14% dels youtubers espanyols arriben a ingressos suficients per viure exclusivament de YouTube. Per aconseguir un sou mitjà, s'estima que un creador necessita almenys 1 milió de visualitzacions al mes, encara que tot depèn del CPM i RPM del canal Això és, respectivament, el que els anunciants paguen per mil impressions i els ingressos per cada mil visualitzacions monetitzades que realment rep el youtuber, un cop aplicades la comissió que queda la plataforma i altres deduccions.

Cal valorar, a més, que el CPM a Espanya és inferior al d'altres zones com els Estats Units, oscil·lant entre els 0,40 € i 4 € per cada 1.000 impressions, amb l'excepció d'alguns nínxols rendibles (finances, tecnologia, màrqueting), on superaria els 10€.

En termes d'ingressos nets, alguns canals espanyols obtenen 1 i 3 € per cada 1.000 visualitzacions, el que significa que un milió de reproduccions poden generar entre 1.000 i 3.000 €. Això pel que fa a vídeos, perquè la monetització a Shorts és força més baixa.

Per aconseguir un sou mitjà, s'estima que un creador necessita almenys 1 milió de visualitzacions al mes, però tot dependria del CPM i RPM del canal. Si bé, com hem vist, es podrien sumar altres vies de monetització.

Per si et serveix de referència, a 2023 es calculava que a Espanya hi havia unes 1.187 persones que vivien només amb el que generaven a YouTube. Així, veiem que no ha de ser un somni inabastable. Però, això sí, per tan sols començar a monetitzar cal recórrer un camí previ…

De manera, que si estàs pensant en formes ràpides de guanyar diners millor obté ingressos per altres vies. Cosa que a més és perfectament compatible amb iniciar el teu camí a YouTube. Sota aquest prisma, et poden interessar altres continguts que hem publicat, sobre petits treballs per realitzar en línia des de casa, com vendre a WallaPop o per llogar el propi cotxe particular en plataformes especialitzades en aquests lloguers de vehicles.

I si necessites cobrir-ne alguna urgència o despesa inesperada, tens a la teva disposició els nostres minicrèdits al moment. Pots sol·licitar-los 24/7 online.

Preguntes freqüents

Quan es pot guanyar amb un canal petit?

Els canals petits poden generar ingressos modestos, que variaran depenent del CPM i RPM. Per exemple, un canal amb 10.000 subscriptors i unes 100.000 visualitzacions al mes podria oferir entre 100 i 500 € mensuals, segons el nínxol d'especialització i audiència.

Quant paga YouTube per 1.000 visites?

Els ingressos Youtube Studio varien segons la temàtica del canal i l'audiència, però a Espanya el RPM mitjà sol estar entre 1 i 3€ per cada 1.000 visites reals. Tot i que, en nínxols molt rendibles l'ingrés net per visualitzacions pot superar els 10 €.

Quines són les millors estratègies per augmentar els ingressos a YouTube?

Per augmentar els ingressos dels vídeos de YouTube caldria intentar:
·Optimitzar el SEO dels vídeos per atraure més visualitzacions.
·Crear continguts de nínxols rendibles: finances, negocis, tecnologia, etc.
·Augmentar la durada dels vídeos: per poder inserir més anuncis.
·Diversificar ingressos amb membres, patrocini, afiliació…

Puc monetitzar vídeos amb contingut reutilitzat?

, però amb condicions. YouTube no permet monetitzar contingut sense valor afegit (republicar vídeos d'altres sense modificacions). Tot i això, si edites, comenten o transformes significativament el contingut podries monetitzar-lo. Ara bé, heu de tenir en compte les reclamacions per copyright, que poden donar lloc a desmonetitzacions.

Quan triga YouTube a aprovar la monetització?

El procés de revisió sol trigar entre 30 dies i 2 mesos, depenent de la quantitat de sol·licituds. Per ser aprovat, el canal ha de complir amb les polítiques del programa de socis de YouTube.

Quines són les millors alternatives si no compleixo els requisits del programa de socis?

Si encara no podeu monetitzar amb anuncis, podeu guanyar diners a YouTube a través de:
·Patrocinis directes amb marques.
·Crowdfunding i membres externes: Patreon, Buy Me a Coffee, etc.
·Màrqueting d'afiliació: promocionant productes amb enllaços d'afiliat.
·Venda de productes digitals o cursos.

[Total: 1 Mitjana: 5]

Veure també

Telèfon de prestadors particulars: troba diners urgents avui

juny 6, 2025

Quan sorgeix una emergència econòmica, esperar l?aprovació d?un banc no sempre és viable. Despeses mèdiques, reparacions imprevistes o fins i tot cobrir necessitats bàsiques poden requerir una solució immediata. En aquests casos, comptar amb el telèfon de prestadors particulars pot ser una alternativa directa, ràpida i efectiva. Els prestadors particulars ofereixen préstecs sense les traves […]

Veure més...

Referència cadastral: què és, per a què es fa servir i com saber-la

juny 5, 2025

Referència cadastral, codi cadastral, valor cadastral, valor de referència cadastral… són termes el significat dels quals habitualment s'entremescla i confon. Parlem a més d'un àmbit important com és el de les dades que figuren al cadastre. Un tema que per molt àrid que pugui resultar té una rellevància fonamental, des del càlcul d'impostos […]

Veure més...

PayPal: com funciona, avantatges, comissions i seguretat

juny 4, 2025

Si t'has preguntat «PayPal com funciona», ets al lloc indicat. En un món cada vegada més digital, on les compres en línia, els pagaments internacionals i la necessitat de seguretat financera són part del dia a dia, comptar amb una eina com PayPal és fonamental. Aquesta plataforma ha esdevingut un referent mundial [… ]

Veure més...