Termes i Condicions

TERMES I CONDICIONS – PRÉSTEC MIXT A DISTÀNCIA A CONSUMIDORS AMB LÍMIT DE CRÈDIT

(Nota: Els presents Termes i Condicions representen les condicions generals de contractació. Tots els clients poden negociar les seves condicions particulars trucant al 900 533 518).

  1. DEFINICIONS

1.1 Préstec: És el contracte pel qual el prestador posa a disposició del prestatari una quantitat de diners durant un període de temps determinat, i el prestatari es compromet a tornar al prestador el capital rebut i abonar els costos de processament i gestió del préstec en la data de venciment acordada. També es podrà identificar com a Préstec mixt a distància a consumidors amb un Límit de Crèdit.

1.2 Import del Préstec AvaFin: Quantitat de diners inicials que sol·licita el Sol·licitant de Préstec a la seva Sol·licitud de Préstec. En cas que la Resolució del Préstec sigui Positiva i inclogui un Límit de Crèdit al Préstec, l'Import del Préstec AvaFintendrà la consideració de primera Disposició de fons del Límit de Crèdit disponible.

1.3 Disposició: Quantitat de diners sol·licitada pel Prestatari dins del Límit de Crèdit aprovat pel Prestamista en un Préstec, respecte del qual poden ser beneficiaris alguns Prestataris sota determinades circumstàncies. Les disposicions realitzades s'annexaran al contracte principal del préstec.

1.4 Límit de Crèdit: És el límit de fons que el Prestamista posa a disposició del Prestatari durant el temps de vigència del Préstec, i el Prestatari es compromet a tornar al Prestamista les Disposicions efectuades, ia abonar els interessos i els costos de processament i gestió en la data de venciment acordada en el Préstec. Aquest Límit de Crèdit serà aprovat als prestataris segons l'Anàlisi de Risc i Solvència i la resta dels criteris de valoració del prestador.

1.5 Prestamista és la societat Avafin Spain SLU (d'ara endavant AVAFIN SPAIN o Prestamista), amb seu a Avinguda Diagonal 508, 1-6, 08006, Barcelona (Espanya), i amb NIF B-71087472.

1.6 Sol·licitant de Préstec: És la persona física major de 18 anys, amb capacitat d'obrar i domicili permanent a Espanya, que compleixi aquestes Condicions Generals, i que manifesta, mitjançant la seva Sol·licitud de Préstec, la seva voluntat de sol·licitar al Prestamista un Préstec.

1.7 Sol·licitud de Préstec: És la declaració de voluntat ferma realitzada per part del Sol·licitant de Préstec per l'Import del Préstec AvaFin, i articulada a través de l'emplenament d'un formulari localitzat a la Pàgina Web, comunicació telefònica, correu electrònic o altre mitjà de comunicació a distància, la finalitat del qual és sol·licitar un Préstec.

1.8 Sol·licitant de Disposició: Prestatari que manifesta, mitjançant la sol·licitud de disposició de fons, la voluntat d'obtenir una quantitat addicional de diners dins del límit d'un límit de crèdit que li ha estat aprovat amb el préstec sol·licitat.

1.9 Sol·licitud de disposició: És la declaració de voluntat ferma realitzada per part del Sol·licitant de Disposició, i la finalitat de la qual és obtenir una quantitat addicional de diners dins del límit d'un Límit de Crèdit que li ha estat aprovat juntament amb el Préstec sol·licitat.

1.10 Anàlisi de Risc i Solvència: Avaluació i qualificació creditícia de la capacitat de pagament del sol·licitant de préstec, sobre la base d'informació suficient, que inclou l'accés a informació de fitxers de solvència patrimonial i de crèdit. L'anàlisi permet al Prestamista prendre una decisió sobre la Resolució del Préstec i sobre l'aprovació al Prestatari del Límit de Crèdit al Préstec.

1.11 Resolució del Préstec: És la decisió definitiva sobre la concessió del Préstec per part del Prestamista. La Resolució del Préstec podrà ser Positiva o Negativa. En cas de ser Positiva, podrà incloure un Límit de Crèdit o no.

1.12 Prestatari: És el Sol·licitant de Préstec una vegada que el Prestamista ha acceptat la seva Sol·licitud de Préstec, és a dir, quan la Resolució del Préstec és Positiva.

1.13 Part: És el Sol·licitant de Préstec, el Prestatari i el Prestamista, de forma individual; i les parts són, conjuntament, el prestador i el sol·licitant de préstec o el prestatari.

1.14 Pàgina Web: És el lloc web a Internet del Prestamista, l'adreça electrònica del qual és https://www.avafin.es.

1.15 Dia Hàbil: És el dia (diferent de dissabte o diumenge) considerat com a laborable segons el calendari laboral aprovat pel govern de la Comunitat Autònoma de residència del Sol·licitant de Préstec o el Prestatari.

1.16 Informació Normalitzada Europea: Modelo el format normalitzat elaborat per la Unió Europea per a tots els estats membres a la Directiva 87/102/CEE i als articles 10 i 12 de la Llei de Contractes de Crèdit al Consum, aplicable i preceptiu a tots els Préstecs per import superior a 200 euros.

1.17 Extensió del Préstec: És una pròrroga del termini de durada inicial del Préstec. L'extensió del préstec pot ser voluntària o automàtica.

1.18 Comissió d'Obertura: Quantitat fixa de diners que el Prestamista cobra en el moment de formalitzar el Préstec, a fi de cobrir les despeses administratives i de gestió de l'Import del Préstec AvaFin.

1.19 Comissió de Disposició: Quantitat fixa de diners que el prestador cobra en el moment de formalitzar una disposició sobre el límit de crèdit aprovat, a fi de cobrir les despeses administratives i de gestió de les disposicions.

1.19 Condicions Generals: Clàusules que estableix aquest document, que recullen i configuren el règim jurídic global i les normes de funcionament aplicables al préstec i, si s'escau, al límit de crèdit ia les seves disposicions, i que inclou els drets i les obligacions de les parts.

1.20 Condicions particulars: Document que reflecteix les condicions pròpies, individuals i concretes del Préstec i, si escau, del Límit de Crèdit i de les seves Disposicions, que es lliuren al consumidor de manera prèvia a la contractació.

1.21 Dades Personals: Tota informació sobre una persona física identificada o identificable. Es considera persona física identificable tota persona la identitat de la qual es pugui determinar, directament o indirectament, en particular mitjançant un identificador, com ara un nom, un número d'identificació, dades de localització, un identificador en línia o un o diversos elements propis de la identitat física, fisiològica, genètica, psíquica, econòmica, cultural o social de la persona esmentada.

1.22 Comercialització a Distància de Serveis: Tècniques de comunicació a través de mitjans telemàtics, electrònics o telefònics facilitats pel prestador al prestatari, per realitzar la sol·licitud de préstec i obtenir la resolució del préstec, així com realitzar sol·licituds de disposició. Als efectes de la contractació a distància, s'entendrà la contractació realitzada a través de la pàgina web, de comunicació telefònica, de correu electrònic o altre mitjà de comunicació a distància que s'hagi posat a disposició del sol·licitant.

  1. OBJECTE I RÈGIM JURÍDIC. INFORMACIÓ PRECONTRACTUAL.

2.1 Aquestes Condicions Generals tenen per objecte regular el Préstec i, si escau, el Límit de Crèdit i les seves Disposicions, que es regiran també per les seves Condicions Particulars.

LA SOL·LICITUD DE PRÉSTEC IMPLICA QUE, DESPRÉS DE L'ANÀLISI DE RISC I SOLVÈNCIA, EL PRESTAMISTA POT APROVAR AL PRESTATARI UN LÍMIT DE CRÈDIT EN EL PRÉSTEC SOL·LICITAT.

El Préstec entrarà en vigor a partir del moment en què el Prestamista comuniqui al Prestatari la Resolució del Préstec Positiva. En allò que sigui aplicable, el Préstec i el Límit de Crèdit i les seves Disposicions es regiran pel que disposa la Llei 22/2007, d'11 de juliol, sobre comercialització a distància de serveis financers destinats als consumidors (d'ara endavant LCDSF), la Llei 16/2011, de 24 de juny, de contractes 34/2002, d'11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i Comerç Electrònic (d'ara endavant LSSICE), el Reial Decret Legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries (d'ara endavant LGD

2.2 La Sol·licitud de Préstec comporta que el Sol·licitant de Préstec accepta les presents Condicions Generals i les Condicions Particulars, respecte de les quals declara que ha tingut accés i ha pogut descarregar-les de la Pàgina Web amb caràcter previ a la Sol·licitud; així com el Sol·licitant de Préstec manifesta que és coneixedor que el Préstec pot incloure un Límit de Crèdit, podent fer-ne ús a través de Disposicions.

2.3 Contractació a distància: El Préstec i, si escau, les Disposicions es concerten en la modalitat de contractació a distància, entenent-se per tal aquella que es formalitza sense la presència física simultània del prestador del servei (en aquest cas, el Prestamista) i del consumidor o usuari (el Prestatari), havent-se utilitzat exclusivament tècniques de comunicació a distància en el procés de negociació. constància de l'oferta i acceptació i, per tant, de la perfecció del Contracte, mitjançant la incorporació de les seves decisions en un suport durador de manera que permeti al consumidor emmagatzemar la informació que se li dirigeixi, a fi que pugui recuperar-la fàcilment durant un període de temps adequat per als fins per als quals es destina la informació i que permeti la reproducció sense canvis de la informació emmagatzemada.

2.4 El Sol·licitant de Préstec declara expressament que se li ha posat a disposició seva, prèviament i amb antelació a la Sol·licitud del Préstec, la informació precontractual relativa al Préstec detallada als articles 7 i 8 de la LCSFD, així com, si escau, la Informació Normalitzada Europea o la indicada als articles 10 i 1. En particular, el Sol·licitant del Préstec declara que ha estat informat del seu dret de desistiment, així com dels terminis, la forma i les instruccions necessàries per al seu exercici. La regulació del dret de desistiment es conté a la Clàusula 12 de les presents Condicions Generals.

Les presents Condicions Generals es troben a tota disposició del Sol·licitant de Préstec a la Pàgina Web i se li remetran juntament amb les Condicions Particulars immediatament després de la recepció de la Sol·licitud de Préstec mitjançant el correu electrònic que consti a la Sol·licitud de Préstec.

El prestador informa al prestatari del seu dret a sol·licitar en suport paper i en qualsevol moment de la relació contractual, les condicions generals i les condicions particulars aplicables.

2.5 Així mateix, el Sol·licitant de Préstec declara expressament:

(a) Que, ha analitzat detingudament els riscos i els costos del Préstec i, si escau, del Límit de Crèdit i de les seves Disposicions, tenint capacitat econòmica necessària per atendre la seva devolució en el termini de venciment; és conscient que aquest tipus de producte està destinat a esmenar situacions puntuals de manca de liquiditat a curt termini; i en conclusió, que adopta una decisió informada sobre la subscripció del Préstec i la realització de disposicions.

(b) Que, el Prestamista ha facilitat de forma simultània a la Sol·licitud de Préstec, la Informació Normalitzada Europea.

(c) Que, la informació subministrada al Prestamista és certa, autèntica, veraç, i està actualitzada.

(d) Que, és titular del compte bancari facilitat a la Sol·licitud de Préstec, així com del compte que s'hagi facilitat al sistema d'identificació en línia.

  1. SOL·LICITUD DE PRÉSTEC

3.1 Per ser sol·licitant de préstec és imprescindible tenir el domicili permanent a Espanya, ser major de 18 anys i no tenir restringida legalment la capacitat d'obrar.

3.2 El Sol·licitant de Préstec haurà de realitzar la seva Sol·licitud de Préstec a través de la Pàgina Web o per mitjà d'una trucada telefònica en cas que elegeixi aquest mecanisme. A la Pàgina Web trobareu un formulari, que haurà d'emplenar i enviar al Prestamista per mitjans telemàtics.

3.3 Amb la presentació de la Sol·licitud del Préstec, el Sol·licitant de Préstec declara i manifesta que no hi ha circumstàncies conegudes que poguessin tenir un efecte negatiu en la seva capacitat de solvència patrimonial i de crèdit per a la devolució de l'import sol·licitat i que tota la informació i documentació subministrada al Prestamista és certa, veraç i actualitzada; tal com es recull a la Clàusula 2.5.

3.4 El Prestamista utilitzarà, entre d'altres, la informació subministrada pel Sol·licitant del Préstec per realitzar l'Anàlisi de Risc i Solvència, tenint en compte aspectes com ara: ingressos, import sol·licitat, edat, capacitat de pagament, experiència prèvia, informació de fitxers de solvència patrimonial i de crèdit, companyies de tercers que subministrin informació rellevant. La Resolució del Préstec Positiva estarà sotmesa, entre d'altres criteris del Prestatari que formen part del procés d'Anàlisi del Risc i Solvència i de compliment de les obligacions en matèria de prevenció de blanqueig de capitals; a la no existència de pagaments pendents o deutes davant de tercers, al fet que no sigui part en procediments legals que afectin la seva solvència patrimonial, ja que tota la informació proporcionada sigui exacta, veraç, i estigui actualitzada.

3.5 El Prestamista informarà el Sol·licitant de Préstec a través de correu electrònic o altres mitjans de comunicació a distància (inclòs el SMS) que la Sol·licitud de Préstec s'ha rebut correctament.

3.6 El Préstec pot tenir una durada d'entre set (7) a trenta (30) dies naturals d'acord amb allò que s'ha reflectit a les Condicions Particulars, a comptar des de la recepció pel Prestatari de la Decisió de Préstec. Així mateix, el Préstec podrà tenir associat un Límit de Crèdit, dacord amb els termes establerts a la Clàusula 5.

  1. CONCERTACIÓ DEL CONTRACTE DE PRÉSTEC I POSADA A DISPOSICIÓ DEL PRÉSTEC

4.1 L'import inicial disponible de Préstec que pot sol·licitar el Prestatari serà sempre mostrat a la calculadora que la Prestamista posa a disposició del Prestatari abans de la sol·licitud del Préstec. Limport màxim a sol·licitar dependrà si es tracta de la primera o posterior contractació dun Préstec per part del Prestatari. Addicionalment, determinats Prestataris podran disposar d'un Límit de Crèdit al Préstec.

4.2 La sol·licitud de préstec pot rebutjar-se sempre que el prestador ho consideri oportú, i, en particular, quan consideri que no és exacta o correcta la informació proporcionada pel sol·licitant de préstec.

4.3 Així mateix, el prestador podrà limitar l'import màxim del préstec, i amb caràcter general, no es concediran préstecs quan el sol·licitant de préstec hagués impagat anteriorment un préstec o quan a la sol·licitud de préstec es consigni un domicili que ja consti en un préstec o una sol·licitud de préstec anterior.

4.4 En cas que el prestador rebutgés la sol·licitud de préstec, és a dir, quan la resolució del préstec sigui negativa, el prestador no tindrà l'obligació d'informar el sol·licitant del préstec sobre els motius de la denegació de la sol·licitud de préstec. Sense perjudici de l'anterior, quan sigui aplicable, de conformitat amb el que preveu l'art. 15 de la LCCC o l'art. 20.1 f) de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, si la denegació d'una sol·licitud de crèdit es basa en la consulta d'un fitxer de solvència patrimonial i de crèdit, el prestador informarà el sol·licitant de préstec dels resultats de la consulta i de les dades.

4.5 El Préstec es considera perfeccionat en el moment en què el concorrin els dos requisits següents: i) el Sol·licitant del Préstec culmini la Sol·licitud de Préstec amb èxit; ii) el Sol·licitant del Préstec rebi del Prestant la Resolució del Préstec Positiva.

4.6 La comunicació per la qual el Prestatari formula la Sol·licitud de Préstec significa: (I) que ha revisat les Condicions Generals i Particulars, la Politica de privacitat i la Informació Normalitzada Europea; (II) que està conforme i accepta íntegrament aquests; i (III) que el Sol·licitant de Préstec desitja que el Préstec sigui abonat de forma immediata al seu compte bancari o en la forma triada.

4.7 Concertat el Préstec, el Prestamista haurà de realitzar una transferència bancària per l'import acceptat al compte bancari que el Prestatari hagués facilitat a la Sol·licitud de Préstec.

4.8 Un cop el Prestatari rep la quantitat de diners sol·licitats, el Préstec haurà de ser retornat, juntament amb els interessos i costos de gestió pactats, i en un únic pagament, a la data de venciment acordada a l'inici de la Sol·licitud de Préstec. En cas que al Prestatari se li hagi aprovat un Límit de Crèdit en el Préstec i faci alguna Disposició, aquesta quantitat també haurà de ser retornada al venciment del Préstec, juntament amb els interessos i els costos de gestió pactats.

  1. APROVACIÓ D'UN LÍMIT DE CRÈDIT VINCULAT AL PRÉSTEC, I SOL·LICITUDS DE DISPOSICIÓ

5.1 Després de l'Anàlisi de Risc i Solvència feta al Sol·licitant de Préstec i conjuntament amb la Resolució del Préstec Positiva, el Prestamista podrà aprovar un Límit de Crèdit al Préstec. A aquest efecte, per fer ús del límit de crèdit, el prestatari haurà de realitzar disposicions addicionals, cadascuna de les quals seran annexades al contracte de préstec.

5.2 Durant la vigència del Préstec, el Prestatari podrà fer ús del Límit de Crèdit mitjançant una o diverses Sol·licituds de Disposició articulades a través d'un formulari localitzat a la Pàgina Web, comunicació telefònica, correu electrònic o altre mitjà de comunicació a distància. El sol·licitant de disposició té dret a determinar lliurement la quantitat de fons de disposició, que han de ser sempre per un import inferior al límit màxim indicat. Després de l'aprovació per part del prestador del límit de crèdit, l'import del préstec AvaFin tindrà la consideració de primera disposició de fons del límit de crèdit, de manera que el límit màxim disponible es veurà reduït proporcionalment.

5.3 Amb caràcter previ a la sol·licitud de disposició de fons, el sol·licitant de disposició ha d'acceptar les condicions particulars. El document reflectirà degudament la quantitat sol·licitada a la Disposició, els costos associats, així com l'import màxim disponible al Límit de Crèdit del Préstec. La Sol·licitud de Disposició serà rebutjada en cas de superar-se el límit del Límit de Crèdit, o quan hi hagi indicis clars d'haver-se comès una suplantació d'identitat, o el Prestatari hagués proporcionat informació incorrecta o falsa a la Sol·licitud de Préstec.

  1. CONDICIONS ECONÒMIQUES I COST DEL PRÉSTEC I DE LES DISPOSICIONS

6.1 Els honoraris del Préstec es componen d‟un interès id‟una comissió d‟obertura sobre el principal, mentre que els honoraris de les Disposicions de componen d‟un interès i d‟una comissió de disposició; podent aquests imports ser consultats a la nostra Pàgina Web, i al contracte de Préstec o abans de realitzar Disposicions, que el consumidor rep de forma prèvia a la formulació de la seva Sol·licitud. La comissió dobertura i, si escau, de les disposicions, es faran efectiva a la data de pagament del Préstec independentment que el Prestatari realitzi lamortització anticipada total de limport del Préstec.

6.2 La quantia dels interessos dependrà de l'import sol·licitat i de la durada del préstec. L'interès aplicat i la seva quantia es detallen a les Condicions Particulars que es lliuren amb caràcter previ a la Sol·licitud de Préstec o de Disposició.

6.3 El Préstec només podrà ser concedit i amortitzat a Euros.

6.4 El Préstec en situació d'impagament meritarà un interès de demora de conformitat amb allò previst a la Clàusula 9.

6.5 Des del venciment del Préstec, quan el Prestatari hagi abonat el cent per cent (100%) del principal i els honoraris del Préstec i de les Disposicions, i si escau, els interessos o penalitzacions, no es repercutirà cap import addicional al Prestatari.

6.6 El Prestatari podrà per un període de temps determinat, amb fins promocionals i/o de fidelització de clients, reduir o suprimir els honoraris del Préstec i/o la comissió dobertura, íntegrament o en part. L'oferta estarà subjecta als termes i les condicions especials que s'indiquin en aquesta promoció.

En tot cas, qualsevol promoció o descompte queda subjecta al compliment per part del Prestatari del compliment de les condicions econòmiques del Préstec. En cas d'impagament del préstec a la data de venciment o en cas d'incórrer en qualsevol altre incompliment del préstec, el prestador reclamarà al prestatari tots els costos del préstec, sense practicar cap reducció en concepte de descomptes o promocions.

  1. REEMBORSAMENT DEL PRÉSTEC I DE LES DISPOSICIONS DEL LÍMIT DE CRÈDIT

7.1 Al venciment, el prestatari estarà obligat a abonar al prestador l'import del préstec, els honoraris i la comissió d'obertura. En tot cas, la suma total a pagar pel Prestatari al venciment del Préstec quedarà recollida a les Condicions Particulars del Préstec, i s'hauran d'incloure, si escau, les Disposicions del Límit de Crèdit.

7.2 L'abonament de les quantitats meritades d'acord amb la Clàusula anterior es farà mitjançant càrrec a la targeta de dèbit facilitada pel Prestatari a la Sol·licitud del Préstec o mitjançant càrrec al compte bancari objecte d'abonament del Préstec. El pagament d'aquestes quantitats també es pot efectuar mitjançant transferència bancària al següent compte bancari titularitat del prestador: ES85 2100 3013 2622 0065 8395 (Caixabank); o mitjançant l'apartat “Pagar ara” que el Prestatari disposa al vostre compte personal a la Pàgina Web. La transferència haurà de ser realitzada a favor del prestador en la data de venciment, especificant-se el nom i el DNI del prestatari oa través de domiciliació bancària al compte facilitat per a l'abonament del préstec. El Prestamista també podrà fer efectiu el pagament mitjançant les opcions disposades per fer-ho a la pàgina web del Prestamista.

El Prestatari, mitjançant la Sol·licitud del Préstec, autoritza expressament el Prestamista per efectuar tants càrrecs com resultin necessaris a la targeta de dèbit indicada a la Sol·licitud del Préstec fins al complet pagament del Préstec, els seus honoraris i, si escau, altres costos del Préstec. Així mateix, el prestatari, mitjançant la sol·licitud del préstec, en el supòsit de manca de saldo a la targeta de dèbit indicada a la sol·licitud del préstec o quan no s'hagi consignat cap targeta de crèdit, autoritza expressament el prestador per efectuar el cobrament de les quantitats esmentades mitjançant càrrec al compte bancari del prestatari. Per això, el Prestatari haurà de proporcionar al Prestamista totes les dades i detalls relatius al compte bancari del Prestatari ia les targetes de dèbit corresponents en el moment de la Sol·licitud del Préstec.

7.3 En cas que la data de pagament coincideixi amb un dia considerat inhàbil als efectes d'aquest Contracte, i no s'hagués facilitat una targeta de dèbit i/o autoritzat el pagament mitjançant càrrec al compte bancari facilitat a la Sol·licitud de Préstec, el pagament s'haurà d'efectuar el Dia Hàbil immediatament posterior.

7.4 En qualsevol moment durant la vigència del Contracte de Préstec, el Prestatari podrà fer una amortització anticipada total de l'import del Préstec i de les Disposicions realitzades. En el moment de procedir a l'amortització anticipada, el prestatari haurà d'abonar l'import del préstec i de les disposicions, els honoraris corresponents als dies que hagin transcorregut des de l'emissió de la transferència pel prestador i, si escau, la comissió d'obertura i/o qualsevol altre concepte que s'hagi pactat. L'amortització anticipada també podrà efectuar-la el prestatari accedint a l'opció habilitada a la pàgina web del prestador habilitada. L'amortització anticipada no eximeix el prestatari del pagament de la Comissió d'obertura.

Sense perjudici de l'anterior, quan sigui aplicable, de conformitat amb el que preveu l'art. 30 de la LCCC, durant la vigència del Préstec, el Prestatari podrà realitzar una amortització anticipada total o parcial de l'import de Préstec i de les Disposicions, sense costos addicionals als indicats al paràgraf anterior. En aquest supòsit, el prestador té dret a una compensació justa i justificada pels costos derivats del reemborsament anticipat del préstec que no pot ser superior al 0,5% de l'import del préstec.

7.5 Al costat de les quantitats previstes a la Clàusula 6.1, el Prestatari, si escau, haurà d'abonar al Prestamista l'import de la penalització per demora (Clàusula 9) i el cost de la reclamació de posicions deutores vençudes. (Clàusula 10).

7.6 Si en el moment del venciment del Préstec, no es pogués carregar a la targeta de dèbit del Prestatari o, si escau, no es pogués efectuar el càrrec al compte bancari facilitat, per la totalitat de les quantitats degudes, el Prestatari autoritza el Prestamista a repetir el cobrament i carregar les quantitats degudes contra aquesta targeta totalitat dels imports deguts.

7.7 Qualsevol quantitat que percebi el prestador, un cop vençut el préstec, s'imputarà, en primer lloc, a l'extensió automàtica del préstec previst a la clàusula 8.1; en segon lloc, als honoraris, a la Comissió d'Obertura o Disposició, i al principal del Préstec ia les Disposicions; en tercer lloc, als costos de reclamació de posicions deutores previstes a la Clàusula 10; i en quart lloc, a la penalització per demora que si escau correspongui.

  1. EXTENSIONS DEL PRÉSTEC

8.1 Si assolida la data de venciment del Préstec, el Prestatari incomplirà totalment o parcialment la seva obligació de pagament de l'import del Préstec i de les Disposicions realitzades (inclosos els honoraris i, si s'escau, la comissió d'obertura) el Prestamista podrà efectuar una extensió (pròrroga del termini del Préstec) automàtica del Préstec per. L'aplicació de l'extensió automàtica del Préstec està limitada a una única vegada i comporta la renúncia per part del Prestamista al cobrament de la penalització per demora (Clàusula 8) i els costos per reclamació de posicions deutores (Clàusules 9) que es puguin meritar durant el període de l'extensió automàtica. Per tant, durant el període de l'extensió automàtica només es meritaran els honoraris de l'extensió.

En tot cas, l'extensió automàtica única estarà condicionada al cobrament previ per part del prestador dels costos de l'extensió del préstec. Un cop finalitzat el període d'extensió automàtica, el Prestatari haurà d'abonar la quantitat total derivada del Préstec d'acord amb el que indica la Clàusula 7.

8.2 Sense perjudici del que preveu l'apartat anterior, abans del venciment, el prestatari podrà sol·licitar una extensió voluntària del préstec. L'extensió voluntària del Préstec té una durada de deu (10,) quinze (15) o trenta (30) dies, en funció de l'opció triada pel prestatari a través de la pàgina web o telefònicament. L'extensió voluntària del préstec pot ser denegada a discreció del prestador. Per gaudir de l'extensió voluntària, el prestatari haurà d'abonar prèviament els costos de l'extensió del préstec que consisteixen exclusivament als honoraris del préstec durant el període de l'extensió voluntària.

8.3 Un cop finalitzat el període de l'extensió voluntària, el prestatari haurà d'abonar la quantitat total derivada del préstec sol·licitat d'acord amb el que indica la clàusula 7.

  1. PENALITZACIONS PER DEMORA EN L'AMORTITZACIÓ DEL PRÉSTEC

9.1 Si al venciment del Préstec es produeix l'impagament total o parcial de l'import del Préstec i de les Disposicions i/o els honoraris, el prestador podrà exigir al prestatari, a més de l'import impagat, una penalització per demora de l'1,30% diari sobre l'import de les quantitats rebudes, amb un màxim de l'import 3; i també es carregarà una penalització per demora fixa de 30€ els dies set (7) i quinze (15) després del venciment, així com, si escau, les despeses ocasionades per l'impagament del préstec detallades a la Clàusula 10.

  1. RECLAMACIÓ DE POSICIONS DEUTORES VENCIDES

10.1 En cas que, arribat el dia del venciment, el prestador no pogués cobrar totalment o parcialment les quantitats assenyalades a la clàusula 7.1, s'iniciaran les activitats de reclamació de posicions deutores vençudes entre les quals s'inclouen correus electrònics, SMS, trucades telefòniques, gestió d'expedients amb agències externes, entre d'altres.

10.2 El prestatari reconeix i accepta que, passat el dia del venciment i en cas d'impagament, el prestador pot posar-se en contacte amb el prestatari utilitzant qualsevol de les dades de contacte facilitades pel prestatari en sol·licitar el préstec amb l'objectiu de reclamar la quantitat impagada.

10.3 En cas que no s'haguessin satisfet totalment les quantitats degudes pel Prestatari al Prestamista, aquest últim, es reserva el dret, segons les condicions establertes a la legislació vigent, d'informar la situació d'impagament, amb el requeriment previ al Prestatari, als fitxers de Solvència Patrimonial i de Crèdit (Asnef-Equi. Així mateix, el prestatari en mora queda informat que el prestador podrà encarregar a un tercer la gestió de cobrament.

10.4 La reclamació de posicions deutores vençudes genera costos addicionals al prestador. Aquests costos seran suportats pel prestatari, i la seva naturalesa no és penalitzar, corresponent als costos incorreguts per la gestió de la reclamació de posicions deutores vençudes.

10.5 En el cas que el Prestatari, abans de la devolució de les quantitats degudes, pugui acreditar que l'impagament s'ha degut als motius següents, les quantitats esmentades no serien reclamades:

  • Diferències en el compliment de l'obligació de pagament motivats per l'efecte de dies no hàbils per al funcionament bancari a la residència del prestatari.
  • Que, en cas de pagament a través de transferència bancària, el prestatari s'hagués vist incapacitat per al pagament pels efectes de malaltia que li hagués suposat un ingrés hospitalari en algun dels cinc (5) dies anteriors al venciment.

10.6 El Prestatari reconeix i accepta expressament que el requeriment previ de pagament li pugui ser comunicat per qualsevol de les mateixes vies de comunicació que ell mateix hagi facilitat a la Sol·licitud del Préstec a distància; és a dir, el Prestatari reconeix que sol·licitar el Préstec utilitzant tècniques a distància implica que el prestador pugui posar-s'hi en contacte per qualsevol assumpte derivat de la relació contractual que els uneix (incloent-hi el requeriment previ de pagament), mitjançant qualsevol d'aquestes vies, en especial el SMS i correu electrònic.

  1. RESPONSABILITAT DEL PRESTATARI PER SUBMINISTRAMENT D'INFORMACIÓ INCORRECTA O FALSA

11.1 En cas que el prestatari hagi subministrat a la seva sol·licitud de préstec informació incorrecta o falsa, el prestador tindrà dret a resoldre automàticament el préstec en qualsevol moment, fins i tot abans de la data de venciment.

11.2 En cas que el prestador decideixi resoldre del contracte de préstec per aquesta causa, el prestador tindrà dret a recuperar l'import del préstec i de les disposicions, els interessos generats fins aquell moment i la comissió d'obertura detallats a les condicions particulars. El cobrament s'articularà mitjançant càrrec a la targeta de dèbit del prestatari o transferència bancària al prestador.

11.3 En cas de subministrament d'informació falsa o incorrecta, suplantació d'identitat per part del Prestatari, el Prestamista informa que emprendrà totes les accions legals que siguin necessàries per rescabalar els danys que li hagi pogut causar, així com si escau, informar les autoritats policials o altres competents per a la recerca oportuna.

  1. DRET DE DESISTIMENT

12.1 De conformitat amb el que preveuen els articles 10 i 11 de la LCDSF i, si escau, de l'art. 28 de la LCCC, el Prestatari té dret al desistiment del Préstec, deixant-lo sense efecte, sense necessitat d'indicar els motius i sense cap penalització.

12.2 El Prestatari disposarà, per exercir el dret de desistiment d'un termini de catorze (14) dies naturals a comptar des, el que més tard succeeixi: i) la data de Resolució del Préstec Positiva;

12.3 La intenció d'exercitar el dret de desistiment es comunicarà pel Prestatari per escrit o pel mateix mitjà de contractació a distància utilitzat a la Sol·licitud de Préstec, a la direcció que s'estableix a la Clàusula 15. La data d'aquesta comunicació haurà de ser anterior al transcurs del termini recollit al paràgraf anterior.

Addicionalment, aquesta comunicació es pot fer per un altre mitjà que permeti deixar constància de la notificació de qualsevol manera admesa en dret.

12.4 El Prestatari haurà de retornar al Prestamista qualsevol quantitat que n'hagués rebut abans de l'exercici del seu dret de desistiment i haurà de pagar els honoraris del Préstec o els costos financers originats durant el període de temps en què el Prestatari tingués disponibilitat sobre el Préstec i fins al seu efectiu reemborsament.

  1. DADES DE CARÀCTER PERSONAL

13.1 En compliment del que estableix el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals ia la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (CE) ia la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD), AVAFIN SPAIN SLU amb seu a Avinguda Diagonal 508, 1-6, 08006, Barcelona (Espanya) i amb NIF B-71087472 ( caràcter personal facilitats com a conseqüència de la Sol·licitud de Préstec o contractació de qualsevol producte i/o servei d'AVAFIN SPAIN, o aquelles dades personals que obtingui a través d'altres canals de comunicació diferents de la Pàgina Web (per exemple, SMS, missatgeria instantània, o enregistraments telefònics) seran incorporats en fitxers de titularitat i responsabilitat d'AVAFIN SPAIN, d'acord amb Politica de privacitat. La base jurídica del tractament de les dades personals serà l'execució, la gestió i el manteniment del contracte de Préstec o, si escau, del Límit de Crèdit i de les seves Disposicions, així com el compliment de les obligacions establertes a la normativa aplicable. Si escau, la remissió d'informació comercial per mitjans electrònics estarà basada en el consentiment atorgat o, en algunes situacions, en l'interès legítim d'AVAFIN SPAIN.

13.2 A l'efecte d'avaluar la solvència econòmica del sol·licitant del préstec, AVAFIN SPAIN podrà consultar fitxers comuns sobre solvència patrimonial i crèdit. La informació obtinguda, juntament amb la resta dinformació facilitada pel Sol·licitant de Préstec, es tractarà amb la finalitat de prendre una decisió sobre la concessió del Préstec i la disponibilitat del Límit de Crèdit, que podrà ser basada en un tractament automatitzat.

13.3 Així mateix, s'informa que les dades personals del client es podran compartir amb determinades empreses que presten serveis a AVAFIN SPAIN (de prevenció del frau, d'identificació en línia, de serveis de pagament, etc.); altres empreses del Grup AvaFin per a fins administratius; a fitxers de solvència creditícia en cas d'impagament (Asnef-Equifax), oa alguns tercers en compliment d'una obligació legal.

13.4 Les Dades Personals es conservaran durant el temps estrictament necessari per dur a terme les finalitats per a les quals van ser recollides, mentre no se'n sol·liciti la supressió o es revoqui, si s'escau, el consentiment prestat, així com el temps necessari per donar compliment a les obligacions legals i possibles responsabilitats que se'n puguin derivar, i que, en cada cas, corresponguin. 

13.5 AVAFIN SPAIN informa al client que, de conformitat amb el que indica la Politica de privacitat, podrà exercitar gratuïtament els seus drets d'accés, rectificació o supressió, limitació del tractament, oposició, portabilitat, si no és objecte d'una decisió únicament basada en el tractament automatitzat, o retirar el consentiment, mitjançant comunicació remesa preferentment per correu electrònic al següent email: legal@avafin.es; posant-se en contacte amb el Delegat de protecció de dades a través de: dpo@avafin.es, oa l'adreça postal indicada al punt 1.5. Així mateix, s'informa que el Sol·licitant de Préstec o el Prestatari té dret a demanar tutela davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es).

13.6 AVAFIN SPAIN utilitza cookies pròpies i de tercers per garantir el correcte i segur funcionament de la pàgina web, identificar l'usuari en iniciar sessió, i prestar els serveis. podeu configurar el vostre navegador per ser avisat en pantalla de la recepció de cookies, per impedir la instal·lació de cookies al vostre disc dur o per deshabilitar-les. Política de Cookies.

  1. ALTRES DISPOSICIONS

14.1 El Prestatari té el deure d'informar el Prestamista de qualsevol canvi en la informació subministrada a la Sol·licitud de Préstec. Especialment el número de compte bancari o de la targeta bancària, i la informació de contacte tal com: correu electrònic, telèfons de contacte, i adreça de correu postal.

14.2 El prestador té el dret de cedir totalment o en part la seva posició contractual a un tercer que assumeixi els seus drets. En aquest cas, el prestatari té dret a oposar contra el tercer cessionari les mateixes excepcions i defenses que li hagin correspost contra el prestador. Si escau, d'acord amb la legislació aplicable, el prestador cedent notificarà al prestatari la cessió de la seva posició contractual.

14.3 El prestador no es farà responsable en cap moment dels danys i perjudicis que se'n derivin, i se'l pugui causar al prestatari pel fet que aquest no li hagi facilitat el canvi de les seves dades de contacte i, com a conseqüència d'això, no se li haguessin pogut notificar degudament comunicacions del seu interès. En relació amb l'eventual inclusió de prestatari en els fitxers de solvència patrimonial en el supòsit impagament, i als efectes del que preveu l'article 20.1.c) de la LOPDGDD, no s'entendran suficients perquè no es pugui procedir a la comunicació de les dades referides a un prestatari, aquelles que hagin estat rebudes en què hagi destinat el destinatari tornades es comprovi que ladreça utilitzada per efectuar la notificació es correspon amb la contractualment pactada amb el Prestatari a efectes de notificacions.

14.4 El Prestatari no podrà cedir la seva posició contractual, ni cap de les obligacions o els drets que li corresponguin en virtut del Contracte.

14.5 Les Condicions Generals podran ser modificades pel Prestamista en qualsevol moment. La darrera modificació de les presents Condicions Generals és de l'1 de juny de 2021.

14.6 El Prestatari es declara informat, conscient i autoritza expressament el Prestamista a realitzar comprovacions amb tercers per validar la veracitat de la informació facilitada a la sol·licitud.

  1. NOTIFICACIONS

15.1 Les comunicacions s'hauran de fer, si és possible, prioritàriament per correu electrònic. Així mateix, el Prestatari accepta expressament que les comunicacions, notificacions i documentació que el Prestamista remeti o hagi de remetre en virtut del contracte de Préstec o de la legislació aplicable puguin ser també dirigides a través de la seva Àrea de Client a la Web, als telèfons de contacte facilitats, mitjançant trucada o SMS, a través de WhatsApp, o per enviament postal al domicili. Totes les dades facilitades a la Sol·licitud de Préstec podran ser utilitzades pel Prestamista quan siguin d'utilitat per a la localització del Prestatari, especialment quan el Préstec es trobe en situació de mora, fins i tot per a la notificació d'actes processals.

15.2 Les notificacions entre les parts que s'hagin de fer per escrit, són vàlides si s'efectuen per correu electrònic, per burofax, per correu certificat amb justificant de recepció, per fax als domicilis i adreces electròniques que es detallen a la Sol·licitud de Préstec, a les Condicions Particulars, per a cadascuna de les Condicions, ia les presents. Això també és aplicable també per al requeriment previ de pagament anterior a la inclusió del Prestatari, si escau, en fitxers de Solvència Patrimonial i de Crèdit, d'acord amb els termes de les presents Condicions Generals.

  1. LLEI APLICABLE I JURISDICCIÓ

16.1 El Préstec s'interpretarà i es regirà de conformitat amb la llei espanyola, i en concret pel Dret civil comú. Seran competents per resoldre qualsevol reclamació o controvèrsia que poguera plantejar-se en relació amb el Contracte, inclosa la validesa, interpretació o compliment del Préstec, els Jutjats i Tribunals del domicili del Prestatari.

  1. NUL·LITAT PARCIAL

17.1 Les clàusules previstes en aquestes Condicions Generals són independents entre si, de manera que, si alguna d'elles fos declarada invàlida, il·legal o no aplicable conforme a dret, totalment o parcialment, les clàusules restants es mantindran vàlides i exigibles en els seus propis termes.

  1. QUEIXES, RECLAMACIONS I SOL·LICITUDS D'INFORMACIÓ

18.1 El Prestatari pot dirigir les seves queixes, reclamacions o sol·licituds d'informació al Servei d'Atenció al client utilitzant qualsevol de les vies següents:

  • Enviant un correu electrònic a legal@avafin.es
  • Trucant al telèfon: 900 533 518

18.2 El prestador procurarà resposta al més aviat possible, sense perjudici del termini establert per la normativa a aquest efecte.

18.3 No hi ha procediments extrajudicials de resolució de reclamació per al consumidor. En tot cas, qualsevol consumidor, per a la resolució de litigis en línia en matèria de consum conforme a l'article 14.1 del Reglament (UE) 524/2013, pot acudir a la plataforma de resolució de litigis en línia facilitada per la Comissió Europea, que es troba disponible al següent enllaç: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Aquesta plataforma és aplicable únicament per a consumidors (Prestataris) residents a l'Espai Econòmic Europeu que tinguin una reclamació contra el Prestamista. És, per tant, incompatible amb conflictes de consumidors localitzats a tercers països fora de l'Espai Econòmic Europeu.

18.4 Tingueu en compte que el Prestamista, ni està obligada ni assumeix cap compromís d'utilitzar el canal habilitat indicat per a la resolució de conflictes amb els seus Prestataris.

18.5 En qualsevol cas, que tingui alguna queixa o preocupació, si us plau poseu-vos en contacte amb nosaltres enviant-nos un correu electrònic a la següent adreça de correu electrònic legal@avafin.es o escriviu-nos a la següent adreça:

Avinguda Diagonal 508, 1-6, 08006, Barcelona (Espanya)

També informem que per a qualsevol reclamació el Prestatari es pot adreçar a l'Oficina de Consum del vostre domicili.